Leden 2009

Helli+acid+DD+Zden

30. ledna 2009 v 13:46 | bogues
JIIIIZDA vcera!
Po nekolika pokusech a marnych domlouvani se to nakonec podarilo! I kdyz bez hani a par dalsich, ktere bych rad zapocital do nasi bandy, podarilo se!!! Sesli sme se a opili se, zkoukli jakysi dokument, ktery popiral totalne vsechno co jde v moderni dobe poprit, zarybarili a totalne vypovidali...
...
Vse zacalo v hospode, kde sme s devicem cekali na Hellcu, zacali sme plzni, Helenka dorazila, nacali sme druhou, helenka se shani po jidle, dostava zatim svarak, vrchni po chvili dodava listek a utopence nejsou. Telefon od acida, dopijime a vyrazime. Zmatky s tramvajema, v poradku vystupujeme, zvonime a uz sme v byte a jentak neodejdem! :)
...
Domu sem se pak nechal odvest karou (dekuju pekne!)! Tam sem objevil na lince pripravene bramboraky!!! Jeden sem si prehodil na talir a zbytek zabalil do igelitu a strcil do lednice. Samozrejme sem lednicku po konzumaci prvniho otevrel znovu a historie se opakovala vzapeti, kdyz sem dojedl druhy... (taky dekuju pekne!)
...
Rano mi bylo paradne, sice lehce unaven, presto s zaludkem jak uz dlouho ne (po alkoholovem veceru)!

dance gif

28. ledna 2009 v 11:49 | bogues

Kratka, o LOSTech...

28. ledna 2009 v 10:33 | bogues
Jak zacit takovy fajn den, kdyz vam ho zkazi nemilosrdnost hrdeho ega a naivita zenske logiky...

Konecne sem videl zLOSTy! V mem pripade pecka, chapu ovsem ostatni, ktere tenhle fenomen bavil ze zacatku, kdy bylo vse nevinne, tajemne a o par stupnu jednodussi. Ze serialu o trosecnicich a kouzelnem ostrove je najednou rizi sci-fi, kde tajemne napeti stale trva, ale cim vice jde do hloubky, tim vice odrazuje ty divaky, kteri se bavili nevedomosti. Je tezke stihat tohle pokracovani bez podrobneho nastudovani starsich dilu, resp. ctvrte serie, kde tato morfoza zacala spolu s novymi postavami (ti z lodi)...

Tak to prislo

27. ledna 2009 v 16:42 | bogues
...a neni to dobry. Vubec to neni dobry!

Polarkreis 18 - Allein Allein (lyrics)

26. ledna 2009 v 10:02 | bogues
he's living in a universe
a heart away
inside of him there's no one else
just a heart away
the time will come to be blessed
a heart away
to celebrate his loneliness
wir sind allein - allein allein...

we look into faces
wait for a sign
wir sind allein - allein allein - allein allein
a prisoner behind the walls
a heart away
wants to lead his universe
just a heart away
the time has come for us to love
a heart away
to celebrate our loneliness
wir sind allein - allein allein - allein allein
We look into faces
wait for a sign
wir sind allein - allein allein...


sind wir allein - allein allein
wir sind allein - allein allein

Dnesni

23. ledna 2009 v 14:47 | bogues
Driv se staly fronty na banany, dnes se stoji fronty na bankomat...

HUSŤÁK tydne - Milos Knor

22. ledna 2009 v 13:09 | bogues |  HUSŤÁK tydne
Jak zacit...? No, podivejte se, tenhleten clovek, o kterem bych rad napsal par radku se jmenuje Milos, je to takovej hodnej kluk na pohled a nemluvi vubec spatne, libi se mi ze dokaze vsechno tak hezky vysvetlit... Pise, urcite i kresli, neboji se vystupovat pred hodne lidma, dokaze oddelit vtip od vazne veci a opet vse tak hezky zabalit a predvest, ze uz k veci nepotrebujete jineho vykladu! ...

Je to proste hustak! ;)

A jeho nejznamejsi! ;)

Rad bych jeste podotknul, ze sem ho predevcirem videl uvadet jeden hudebni porad na CT a tam me presvedcil! ;)

zase poeta

22. ledna 2009 v 13:01 | bogues
"Dvacatyhodruhyho woe dneska je!" mi proslo hlavou, kdyz sem delal slozku na vystup s dnesnim datem. Vanoce mesic za nami, jaro jeste na ceste, ale uz jen kousek od dveri.
Martin se vratil z horovani (rozumej snowboardovani) a zde opet zavladl mir a klid! I kdyz v obou pripadech by se sluselo doplnit, ze jde o mir docasny a klid na oko :)
Prace je kupa a i kdyz se neustale opakuje kolobeh korektur a zbytecnych korektur, je potreba uvedomit si, ze otrok zustane otrokem.

Zeptat se me jak se mam, budu agresivni a bez upozorneni zlamu a vylamu!
Pokousi se o me, jako vloni a predloni i predpredloni a i jindy v tehle dobe, divne stavy - jisteze jde o moderni (sebelitostivou frazi) depressi, ale "divny stav" zni lepe a neotrele! Odolavam, resp. se snazim odolavat tomu divnemu v tom stavu, ale je to jako s detma - delaji haffo bordel a prece nevezmete kudlu a...

Doma vse pri starem, jen Milan je nejaka zamlkla a PiRak totalne propadl pokerovemu vabeni! :)
Zkusim se na ne dneska usmivat, treba je pocakam tim zbytkem spokojenosti, ktery mi pomaha prezit a tesit se na blizkou jarni budoucnost...

LOST: Via Domus

21. ledna 2009 v 15:39 | bogues
Pred nekolika tydny jsem si sehnal dalsi dilek z mozaiky LOST (PiR). Slo o prvni (a asi i posledni) interaktivni vstup do sveta ztracenych, tedy o pocitacovou hru, ve ktere se (jak slibuji tvurci na krabici) podivame do znamych i neznamych casti ostrova, ktera zname (i nezname) ze serialu a odhalime nektera zamlzena fakta! :)

Vse zacina (jak jinak) padem letadla - sedite primo v mistech, kde se letadlo rozpuli a vy sledujete tragedii v primem prenosu. Krik ostatnich pasazeru, skripani a praskani plechu, tma, rana a vy se originalne probouzite v dzungli. Nevite kdo jste, kam jste letel, proc jste letel a co se stalo...

Tvurci s teamem programatoru si podle vseho nedelali hlavu s cimkoliv originalnim a hned ze zacatku to dali tvrde najevo! Uvodni intro padu letadla neni spatny zacatek a dokonce sem byl na chvili (navzdory recenzim, s radosti maleho kluka) nadseny, co ale nasledovalo...

Kdyz pomine notoricky zname video (ve hre je pouzito snad pri kazdem zacatku kapitoly) detailu otevirajiciho se oka a vy, fotograf se ztratou pameti, se poprve postavite na nohy, zahlednete prvni postavu hry. Jde o zenu, ktera jen tak stoji v dzungli (kdo si nedokaze predstavit, muze se rozpomenout na Jackova otce, ktery se stejnym zpusobem zjevoval v prvnich dilech serialu). Kdyz se pak rozkoukate, je zena pryc a kousek dal najednou stoji Kate...

Nadseni pominulo a ja zacal verit recenzentum, kteri meli to stesti (nebo smulu?), ze hru hrali drive nez ja.

Podrobne pokracovat v pribehu nebudu, to by si mel asi zkusit kazdy sam, kazdopadne bych vsechny rad predem upozornil, ze byste od teto hry nemeli nic ocekavat! :)
Team ktery tohle dobrodruzstvi pripravoval nemel jednoduchy ukol a je to z celeho konceptu citit. Mohli jste dostat na starosti Jacka, Sayida nebo Locka, ale to byste hru nemuseli ani hrat, protoze vse znate ze serialu a i kdyz to nezni spatne, jiste by vas to v tomto podani moc nebavilo - hra se totiz drzi dejove linky pred priplutim Widmoreovi lode a ze serialoveho deje neprozrazuje NIC NAVIC (!!!), takze i kdybyste se ocitli v kuzi nejoblibenejsiho Locka, vite ze mate lovit kance, objevit pri tom poklop, pokusit se ho otevrit, najit dynamit, odpalit poklop... NIC NAVIC! ...a to by vas jiste nebavilo ;)
Chytre jsme proto postaveni do role nove postavy, ktera temito udalostmi prochazi napric a pohledem nezavisleho/nezucastneneho hrdiny tak odhaluje jiz odhalene, ochucene o jeho vlastni zajmy. Tedy jak se dostat z ostrova, kdo je objevujici se a zase mizici zrzka a kdo a proc se me to sakra snazi zabit?!

Jmenujete se Elliott, jste fotograf (zurnalista), zrzka je (byla) "kamoska" novinarka a ten plesaty chlapek co po vas jde neni Lock, ale prava ruka mafiana, ktereho jste nafotil, kdyz vasi rudovlasou kamosku zastrelil!

Hra je opravdu stylizovana jako jeji serialova predloha, takze pribeh je rozdelen na kapitoly, zacinajici vzdy klasickym opackem "videli jste v minulem LOSTu" (i s leticim napisem LOST :)) kdy se vam opravdu spusti rostrihane videosekvence pripominajici vam nektere (asi) dulezite zvraty, kterymi jste zatim ve hre prosli. Pusobi to dost nemotorne (zvlaste kdyz videa nejdou preskakovat), ale kdyz se ke hre vracite po nekolik dnech, je to prijemne a docela ucelne.
Po teto rekapitulaci se pak dostanete do hry, kde vetsinou hned dostanete nejaky ukol, ktery je az nesmyslne podrobne popsan ve vasem deniku(!!!), takze z premysleni kudy dal nic nemate a jen tupe poslechnete ukol (musis se dostat pres Jacka) a jdete za Jackem, ktery hlida vstup do dzungle a nechce nikoho pustit z plaze - v nabidce rozhovoru se vam nabidne jedina moznost "Clair neni dobre, mel by si ji prohlednout." a tak starostlivy Jack odbehne a uvolni tak cestu do pralesa...

Genialni a mozek se prehriva!

Takto vlastne funguji vsechny ukoly a hrani se tak omezi opravdu pouze na mladsi hracskou obec (ktera u hry nepotrebuje premyslet, ale staci jim, kdyz postupuji), nebo zaryte fanousky televizni serie, ktere pro trochu odhaleni leccos prekousnou.
Ja vydrzel a i kdyz bylo hrani nekdy velice frustrujici (vzpominkova minihra s focenim, viz. nize), hnan touhou po odpovedich hru dohral!

Zapomenme ale na nepovedene herni principy a ohodnotme hru z pohledu fanouska!

Je totiz prijemne projit se stanici SWAN, Hydra a Arrow, prozit "na vlastni kuzi" utek pred Monstrem, pokecat s Lockem ci Charliem... A prave v tom tkvi tajemstvi teto hry! To co se nepovedlo zkousi opravit nektere neotrele napady, ktere na prvni pohled nesou znacku LOST a maji napad! Treba vraceni se vzpominek, kdy se hra prepne do sedobileho rozmazaneho rezimu se stale se opakujici naskriptovanou smyckou, ve ktere podle rozstrihane fotografie (hra vam ji nabidne pred spustenim udalosti) musite najit misto a moment, ktery pres objektiv fotoaparatu musite zaznamenat. Elliott sice pri fotografovani hlasi hlasky, podle kterych se da poznat, zda fotime spravne, ale zacne az kdyz jste blizko, o to vice je pak cela situace smesna, zdlouhava a po padesate spustena scena uz na kulku do hlavy.

V jednom z techto poslednich flashbacku mate na rozstrihanych kouscich fotky vyobrazene dve tvare a kufrik. Fotakem sem tedy neustale fotil scenu, ktera vsechny tyto tri aspekty obsahovala, ale kde-nic-tu-nic! Navic smicka byla pomerne dlouha, takze kdyz se vam nepodarilo snimek vyfotit, museli jste cekat 20vterin, nez se postavy dostanou do te same situace, ze ktere je snimek. Nakonec sem jen zbesile mackal spoust a tim si nahodou pohnul s fotakem a cvak, snimek byl na svete! Vse po pulhodinovem snazeni!!!

Dalsim prvkem, ktery muze pusobit na prvni pohled legracne, je nachazeni a nasledne zapojovani pojistek do jakehosi schematu elektrickeho propojeni (nejsem elektrikar, nevim jak to pojmenovat ;)), pres ktere otevirate povetsinou dvere. Zde si clovek uz hlavu trosku polame! Stejne jako pri prihlasovani na Dharma pocitace, ktere na ceste hrou potkate a ktere vas do systemu pusti pouze pri spravne odpovedi na klasicke otazky s IQ testu (dopln radu cislic/pismen...).
Kdyz se ale do pocitace dostanete, dychne na vas duch opravdovych LOSTu uplne! ;)
Co se tyce ostatnich trosecniku, uz sem zminil ze je fajne potkavat zname obliceje a pres ne nasledne zjistovat co se da. Vse je ovsem jen na oko a zadna z postav vam neprozradi nic, co byste uz davno nevedeli. Navic jsou rozhovory omezene pouze na otazku a odpoved, takze jakekoliv vetveni dialogu ci alespon naznak ovlivneni hry pomoci konverzace, je bez sance. Navic narazite pokazde jen na Hurleyho, Kate, Sayda, Jacka, Sawyera a Locka, kteri se v ruznych polohach a v ruznem slozeni (pri kazde kapitole) vali na plazi. Ptate se na blbe otazky ("kde to jsme?!") A dostavate jeste blbejsi odpovedi ("Nevim, ale je to urcite osud...").

Pro ty vice zasvecene nejsou ale rozhovory zase tak pritrouble, jen je potreba vse brat s rezervou a mit vzity charakter kazde z postav. Lock treba porad mele cosi o osudu, novem zacatku a sanci. Sawyer je obchodnik samotar a rozdava sve prezdivky... Vse tak jak by melo byt, tedy alespon ve zkracene mini verzi :) O tom vsem bych ale rad napsal jindy a cely samostatny clanek ;)

Co rici zaverem? LOST: VD neni spatna hra, jen doplatila na tajemnost predlohy, tezkpadnost napojeni a zaroven neprozrazeni tajemstvy dulezitych pro pokracovani serialu. Grafika ujde, i kdyz bych si pri tak dlouhem, loadovani predstavoval lepsi animace i obliceje postav - oproti tomu je design pralesa (i pres obcasne neviditelne steny) velice podareny a s mym orientacnim smyslem sem mel opravdu problemy najit spravnou cestu. Ruku v ruce s dzungli jdou i bunkry, ktere zname ze serialu a ktere jsem si do ted dokazal predstavit jen velice tezko. Otazkou samozrejme zustava, jak presne bylo prevedeni serialovych interieru do tech pocitacovych, protoze hned naproti kovovych vrat do stanice SWAN je pres reku vstup do haly s magnetem a nic takoveho si ze serialu nepamatuju (par dilu mi uniklo) ;)

No a v zaveru odkaz na novou serii? Odpoluvate z ostrova a nad hlavou se vam prave prepulilo letadlo Oceanic815!!!

O tom ale vazne az priste :)

louze

20. ledna 2009 v 15:16 | bogues
Rano bylo teplo, ale namrzlo. Dole na Holesovicich jeden nemilosrdny autobusak (rozumej ridic autobusu) zcakal nevinou pani, ktera na prechodu dala prednost prave preplnenemu autobusu. V duchu sem ji politoval a neudrzel lehky usmev, kdyz jako Rocky pri vyhre nad Apollem zvedla ruce nad hlavu a k zatacce, kde zmizel velky dopravni prostredek, hodila vycitavy pohled.
Skupinka duchodcu, schovana opodal pod striskou zastavky, sve obliceje take otocili smerem k zatacce a hned radili mokre slecne, aby za zatacku dobehla a necitelneho ridice autobusu napadla: "...nejprve nozem, pak slovne!!!", kriceli jeden pres druheho a rozhazovali rukama podobne, jako pred momentem slecna. Postavil sem se do hloucku na tramvajove zastavce a pobavene, ale z chapavym vyrazem sledoval pokracujici scenku.
Po minute masirovani chytrymi radami duchodcu se slecna opravdu vydala k zatacce, ze zacatku dokonce skorobezela, to asi jeste slysela fandici stariky se starenkami, pak ale povolila a to uz mi jela tramvaj...

Jsme tak sami, tak sami...!

19. ledna 2009 v 11:22 | bogues |  Linky
Chtel sem to sem dat uz dlouho, ale nejak na to nebyl cas a hlavne na YT se zacinaji dit zvlastni veci. To ze se hudebni vydavatelstvi a jine agentury musickeho umeni rozciluji nad verejnym zverejnovanim hudebnich videoklipu svych sverencu, je vec vseobecne znama a stara jako samotny YT. Otazkou bylo, kdy se hraz prolomi a nekdo da za pravdu hudebnim gigantum.

Nevim jestli se tento problem tyka i skupiny PolarKreis_18, ale faktem je, ze original video na YT nenajdete. Cekal sem, cekal sem a cekal sem... Odlinkuju vas proto nekam jinam ;)


PS: Opravdu se mi ten track MOC libi!

Moje vina

16. ledna 2009 v 11:48 | bogues
Je drsny, jak se dokaze vsechno behem minuty rozpadnout.
Klidecek, PAtecni pohodicka, teseni se na weekend...

Udelal sem botu a aby nebyla sama, do paru sem pridal dalsi.
Muzete si do mailu psat co chcete, muzete mit v nazvu PDF presnou velikost plakatu, muzete mit v priloze poznamku, ze soubor obsahuje ctyri stranky s ruznymi navrhy - jakoby to tam nebylo...

Rozlobeny

15. ledna 2009 v 19:29 | bogues |  Ulevovani
V myslenkach:
Ano, ja chapu ze pres den nemate cas - vy ale musite pochopit, ze ja nemam cas pres noc...


HUSŤÁK tydne - Muž z Acapulca

14. ledna 2009 v 14:44 | bogues |  HUSŤÁK tydne
Puvodne zde mel byt nekdo uplne jiny a samozrejme ze slo take o uplne jinou vec. Kdyz mi ale v praci nekolika videi sef pripomnel zapomenuty poklad francouzke kinematografie, nemohl sem jinak! JPB je frajer a nas Honza Triska za svuj dabing snad jeste vetsi! A protoze hustak muze byt jen jeden a na filmu jiste spolupracovalo mnohonasobne vice lidi, udeluji dnesni oceneni HUSTAKa hlavne Muzi z Acaplulca! :D



Dalsi kousky (pro ty, kteri jsou lini, nebo neumeji napsat na YT Muz z Acapulca) najdete TADYTADYTADY

Jeste neco na jazyku...

13. ledna 2009 v 15:55 | bogues
"Ty hovnodrátku!"
"Cože? Nemyslel jste spiš holobrádku?"

Stary v novem

13. ledna 2009 v 15:54 | bogues
Dnes sem byl situaci a vubec praktikymi vecmi prinucen ke zmene stroje. iMAC je paradni masinka, ktera je pred konkurenci jak v designu, tak funkcnosti. Bohuzel je ale pri pracovani s velkymi daty velice "nestabilni" a pokud se s pocitacem nezachazi jako s miminkem (pit+jist+vencit), je brzo velice tezkopadny. Lepe receno - pomaly.
Ted tu vedle me sedi muj starej znamej v chromu zarici!
...
Jinak svet se porad toci tak nejak prijemneji nez jindy a nebyt toho, ze je Martas na tydenim vylete po horach nasich sousedu (schvalne se nepouzil zname slovo od "d"), byla by v praci pohoda. Misto toho vzduchem letaji nove a nove maily - rozkazujici, zadavajici a popohaneci... Tesim se domu, porotoze po vcerejsi dvanactce (ne pivo, smena) se mi bolest zad ozyva drive nez pred spanim, jak tomu bylo doposud... Navic tama na me ceka ocekavany kousek z produkce lidi kolem LOSTu, mam rad adventury a kdyz je to jeste zasazene do neceho, co me fascinuje az zivocisnim zpusobem... Snad to prekvapi a recenzenti se spletli :D

Za chvili davaji na nove ROCKYho!!!

9. ledna 2009 v 22:32 | bogues
Tak se doprdele koukejte!
Miluju to, miluju to, miluju TO!

nejakej positivni

9. ledna 2009 v 14:00 | bogues
Mam se nejak dobre, cims samozrejme nechci nic zakriknout... Venku mrzne, v praci dreme, zejtra asi zajdu na techno, je PAtek, sem po obede...

Zivot je fajn :)

Ranni

8. ledna 2009 v 9:14 | bogues
Vcerejsi terror po devate hodine probehl celkem bez problemu, ono se opravdu nema cenu tozcilovat. Jakmile se totiz rozcilite, spalite tim haffo energie, zkazite si naladu a naserete i zadavatele :) Takove male 3v1! Domu me hazela sasa nekdy po pul na jedenact s tim, ze se do kancelare vratim brzy rano, a jak sme se dohodli, tak se stalo. Doma bylo prazdno, tak sem si pripravil rybu a uzil si film s mym detskym idolem Dolphem, skoda ze to byla takova tragedie... :)
Vstaval sem pred sedmou a v praci sedel pred osmou. To co sem mel stihnout vcera sem stihnul ted a doufam, ze si slecna zadavatelka nebude moc vymyslet, protoze to do zitrka musime odsouhlasit i s SK verzi...
...
Predevcirem se stavila broskev Canny. Olinka se celkem vazne zranila a musela se lecit mimo domov, tak "vyuzil" volna a vzpomnel si na stary znamy! :) Vecer to byl pocitacovy a vzdechy udivu stridal smich! GTA4 je vazne pecka a jeste vetsi, kdyz ji hraje Jakub :)))
Spat sme sli nekdy k druhe hodine rano, unaveni, opiti, spokojeni...